Cornish & Devon Rex

Nu har jag fått ytterligare en sak till på listan över saker jag vill göra/ha (: Kollade på en kattsida åt Elli, för hennes ena kattunge är krasslig, Znosan är förkyld. Men då iaf så hittade jag 2 kattraser som jag blev förälskad i, hade en kompis för några år sen vars mamma födde upp en av dessa raser, Nevon Rex & Cornish Rex heter dom. Hans mamma födde upp Cornish Rex tror jag, glömmer aldrig första gången jag träffade dessa katter, tyckte inte om dom ! Men ju mer jag träffade dom så ändrades min åsikt på den punkten. Väldigt säregna i utseendet är de båda raserna, jag tror det är som så att antingen så hatar man dom, eller så älskar man dom. Som jag då gör i detta fallet ! Tycker dom är sååå fina. Och som sagt, de skiljer sig verkligen i utseendet från andra katter. Jag ska iaf ha en sån här inom en snar framtid ! Den saken är säker. Sen om det blir för avel eller enbart som sällskapskatt återstår att se.

 

Titta & Njut !



Cornish Rex








Devon Rex









En Cornish Rex är livlig, intelligent, nyfiken och mycket företagsam. Den deltar i hög grad i ägarens dagliga sysslor och utvecklar ofta ett mycket personligt förhållande till denne. Obekanta människor väcker vanligen ett vänligt men avmätt intresse. Den avskyr tvång och kan vara viljestark men är samtidigt mycket läraktig och lyhörd. Den är därför ändå lätt att lära att gå i koppel. Resor och nya miljöer brukar den klara bra. Cornish rex och kattrasen Devon Rex anses vara mycket lika i temperamentet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0