Ofattbart Bra

Helgen blev inte riktigt som planerat, men helt okej ändå.


I torsdags så vart det tidig uppstigning som gällde, Sofie kom efter jobbet på morgonen och väckte mig. Ganska seg måste jag medge att jag va. Vart ganska glad över att jag löd Sofies råd om att duscha kvällen innan, för det hade jag aldrig orkat på morgonen. Hehe. Så kul när Sofie kommer och väcker mig på mornarna, då är kaffet redan klart när jag går ur sängen. När vi gjort oss klara så gick resan mot Mullsjö till affären som hennes moster och kusin äger. Mia va redan i affären när vi kom och det hade redan vart en kund, en tysk :P Så Mia va inte på det bästa humöret när vi kom eftersom prata engelska inte är hennes starkaste sida, där hade jag en fördel. Tycker det är väldigt kul att prata engelska, och jag känner mig hyfsat säker på det språket så jag blev lite av en tolk :P Hehe. När hon sen lugnat sig lite och kände sig lugn över att jag och Sofie dykt upp så börja kassan krångla, maximal otur. Vi lyckades göra fel hela tiden sen blev datan i kassan full. Haha, Mias humör va inte på topp den förmiddagen kan jag lova. Men allt löste sig fint och fortsättningsvis den dagen så flöt allt på bra. Vi hade 50 kunder och sålde för en hel del. Aldrig prövat på att jobba i en affär förut eller sköta en kassaapparat, så när vi stängde på kvällen och allt hade gått så bra trots krånglet så var jag hög på endorfiner, Mia också. Vi kände oss jävligt bäst. Så blir det efter bra sammarbete och när man tror på sig själva ! På kvällen kom Sofie tillbaka, blev en del tjejsnack, massa skratt, en aning udda ryggmassage på Sofie och American History X. Vi gick och la oss 22.30. Tidigaste på länge ! Gick upp tidigt på fredagen också, kändes underbart, men ovant. Allt rulla på fin fint i affären på fredagen från början till slut. Inget krångel alls ! När jag sen kom hem på kvällen var jag ganska trött i huvudet. Gick hem till mamma och hämtade Erik, tog med honom fram till kräftfisket så han skulle få lite underhållning. Frågade honom några dagar innan om han ville fiska kräftor, men icke ! Så när vi gick där och kolla på alla som fiskade utbrast han " Emelie, jag vill också fiska ! " Haha, barn.. Han fick en rolig kväll i varje fall, ansiktsmålning, kokt korv, våfflor & eldshow. Va supermysigt att spendera en helkväll med honom. Eldshowen va riktigt fräck faktiskt ! Lördagen blev Olstorp, Eddie går igen, vilken jävla skit. Namnet säger att de borde köra covers på Eddie, men de spelade typ bara 5 låtar med Eddie som jag hörde. Sen körde de massa andra jävla skitcovers ! 150 spänn åt helvete kände jag, men då vet man de nästa gång, tänker aldrig mer åka för att lyssna på dom iallafall. För lite folk och ett skitband, ingen bra kombination. Så stackars Amanda, lyckades på hela telefonen dänkt med Mintu :/


Mina tankar går till Jenni i Halstahammar, RIP Elis. Nu slipper du ju lida mer iaf. Men det riktigt sved i mig när jag fick höra att du gått bort. Resten av tankarna spenderas på flytten, skolan, och vad som gick fel eftersom jag hade tur i oturen att få träffa dig. Well well, det blir säkert bra. Allt löser sig ju någon gång. Nu ska jag umgås med den underbaraste människa på denna jord, Sofie Vesten ! Du lyser upp min dag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0