totally exhausted

Beundrar verkligen er som har barn på heltid och håller igång på detta vis varje dag :P Tumme upp för er !

Vilken jäkla toppen dag det vart, sprudlar verkligen inom mig !

Känner total lycka över denna dagen trots tröttheten..


Vaknade första gången vid 05.00 imorse som sagt, trollet väckte mig 08.30. Sen blev de frukost, mys och bad. Väckte Sofie, gjorde oss iordning och åkte mot Tidavad där pappa skulle ha sitt 50års kalas. Han hade beställt såna där brickor med frukt och kött på, blev bröd, sallad och gratäng till. Suuper gott ! Så tårta och kaffe till efterrätt. Skrev ju i det tidigare inlägget att jag va orolig för allt nytt folk som Alva inte skulle känna och var orolig för hennes reaktion, men det har verkligen gått hur bra som helst, över förväntan. Hon har lallat runt med ett leende på läpparna hela dagen. Haft koll på henne hela tiden, fått hjälp också men eftersom det är mina axlar ansvaret vilar på så har jag ändå haft full koll på henne.

Solen har tittat fram och vissa stunder var det tillochmed varmt !

Pappa blev supernöjd för presenterna, även han har burit ett leende hela dagen.

En del av värmlänningarna kom, superduper kul.



Hela kalaset har vart toppen, alla har pratat med alla även fast det var folk som inte kände varandra. Ingen som vart butter, alla hjälptes åt för att pappa skulle slippa göra så lite som möjligt. Pappa fick utemöbler, en jättefin ljuslykta, whiskeyglas, whiskey, lite annan alkohol, en fågelholk, en annan träholk som man kunde ha en spritflaska i, presentkort på 1500 Jysk, presentkort sportfiskeaffären 1900, 2 jättefina blommor, en cdspelare, en kaffekokare, en T-shirt, diverse kort och en underbart fin ljusstake att hänga på väggen från partylite. Tror han är ganska nöjd ;-) ! Vi åkte hem tidigare än vissa andra pga lilldamen, hon va så trött så trött. Vi hade bara åkt 5 minuter i bilen så hade hon somnat, var inga problem alls att lägga henne, hon tyckte nog jag var mest jobbig när jag skulle byta blöjja, ge henne välling och sätta på pyjamasen.


Nu sover trollisen, Sofie och hundarna, inklusive mig själv snart. Förstår er föräldrar där ute att det sällan blir sena kvällar. En heldag imorgon med bustrollet väntar, sov gott !

Det ska verkligen jag göra, var längesen jag va så här trött..
Och tack alla ni som medverkade till den här kanondagen, tillägnad papsen, de betyder <3 G´night.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0