Dag 1; Presentera mig själv

Den 1 Oktober 1989, 15.01, föddes på BB i Skövde en flicka som fick namnet Emelie " Jenny Helena " Petersson. Växte upp i staden Tidaholm som ligger 3 mil utanför Skövde i Västragötaland. Hon kom att bo där ett antal år innan familjen tog flyttlasset och bosatte sig i Skultorp som är en "förort" till Skövde. Där bodde de några år innan de återigen flyttade tillbaka till Tidaholm.

Mamma och pappa skiljde sig, så jag har alltså vart mer elle mindre 50/50 Tidaholmsbo, 50/50 Skövdebo. Växte upp som ganska klåfingrig, envis, gjorde alltid min grej och sket helt enkelt i vad folk tyckte, aldrig vart något stort fan av skolan, men alltid vart omtänksam, glad, empatisk och otroligt seg. Djup och jävligt känslig när det kommer till kritan. Dålig på att passa tider, älskar att sova så hatar att gå upp tidigt!

Älskar djur och är mer eller mindre uppväxt på en Bondgård. När jag var 20 år gammal bestämde jag mig för att söka en 20 veckorskurs till djurskötare med inriktning nöt eller svin på Uddetorps naturbruksgymnasium. På min 21 års dag fick jag reda på att jag blivit antagen, men hade redan några månader innan bestämt mig för att flytta från Tidaholm till Skövde, och här är jag nu. Bor hos pappa i ett litet omordert torp i Skövde, skolan går kalasbra och att gå upp tidigt var ju inga problem och sist men inte minst - jag måste få säga att jag numera älskar skolan, stormtrivs !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0