Fredag hela jävla dan !

Ny dag, nya möjligheter !



Inatt så drömde jag om min älskade mormor, kan inte fatta att det är 7 år sen i November :/ Tiden har gått så foooort, men minnet av dig kommer aldrig blekna, även fast du är borta så lever alla underbara minnen efter dig kvar. Saknar dig ! Men är otroligt glad att jag fick de 14 åren tillsammans med dig.. Alla vi barnbarnen som fick uppleva allt tillsammans med dig har underbara minnen som vi kan glädjas åt, värre är det för Erik. Men han fick namnet som du ville att han skulle bära, inte som tilltalsnamn men han kommer bära det hela livet, Nathaniel, och han frågar mer och mer om dig. Skäms över att det va så längesen jag va vid din grav, måste åka dit snart. Maj-Britt Andersson, Saknad och Älskad, För alltid !



Så när jag låg i sängen och fundera imorse så kom jag och tänka på va mycke saker jag har att glädjas åt, så fina barndomsminnen, där kommer ju givetvis mormor in i bilden. Varför ska vi folk vara som gamar och gapa så över allt vi inte har, aldrig blir vi nöjda av någon konstig anledning. Varför inte ta vara på allt de fina vi har istället för att fundera över vad vi inte har ? Rätt hemskt att man inser att man har de rätt bra när man tänker på hur folk i andra världsdelar har de.. Allt de där man inte har kommer förmodligen på vägen, någon gång i livet. Förhoppningsvis, visst att man måste ha drömmar och måla upp hur man vill att livet ska bli, vad man vill ha framöver. Men det är allt för många som bara fokuserar på det och går miste om vad man har i nuet.. Glöm inte bort de som älskar dig och verkligen får dig att må bra istället för att tänka på vad du inte har och att den å den kanske inte tycker om dig.. Kanske är något man själv behöver ändra på, men man är den man är och ska inte krusa och förändra sig för att det kanske vore härligt om den personen tyckte om en. Faaan, man ska vara stolt över att man är den man är och att det finns fler än man tror som älskar en å tycker om en för det.. Var och en är unik, ta vara på varje dag och gör det bästa utav den utifrån dig själv.. Men man ska alltid vara sig själv och stå upp för vad man tycker ! Visst att kanske en åsikt du har låter hemsk i andras öron men alla är vi också olika, alla kan inte tycka lika, å tur är väl de.. Men då kan du iaf stå upp och säga att det är viktigt för dig och att du tycker så, då kan man sträcka på sig och må bra för att man sa vad man själv tyckte och inte det som folk kanske ville höra.. Hahaha, detta blev aningen djupt kände jag :P Men nån gång ska man väl vara de också :D



Fredag hela jävla dan idag, har en kasse öl som står och bara väntar på att få bli uppdrucken, känns rätt gött att ölen gillar mig, ömsesidig kärlek där måste jag säga ! Festen börjar idag och slutar inte förän sent imorgon kväll, de gillar ja ! Najs najs. Ha en jävla go helg fölket !



Ted Gärdestad - Vilken härlig dag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0