Drömmar & De förflutna..

Så avundsjuk :(

Denna tiden på året ska vara en tid av glädje och spritter i hela kroppen, men den känslan kan inte riktigt infinna sig hos mig. Så mycke ja förlorat och så mycke ja saknar !



Hade allt vart som de ska vara så hade ja vart i Bonnaby nu å jagat in kalvar från sin-ko hagen, vart ute på gärdena med min farbror å plastat ensilage balar som Sofie lärde mig förra sommaren, om drygt 2 timmar hade kossorna stått vid öppningen till hagen å väntat på att få komma in i lagården och bli mjölkade, sen hade vi stressat och hjälpts åt att binda de på kortbåset, bråkat å svurit åt flugorna. Mjölkat, fodrat och svurit åt alla kossor som ständigt sparka av sig maskinerna pga alla irriterande flugor. Sen hade vi släppt de som va färdigmjölkade, inklusive alla busiga kvigor som alltid smet tillbaka in i lagårn efter att de fått gå ut, allt pga en hink med kraftfoder som stod vid ungdjuren. Hehe, flinar åt minnena och de värmer i hela mig. Viiiiilka minnen sen :) Hehe ! Älskade Bonnaby, älskar Bonnaby, hatade att gå upp tidigt på morgonen, speciellt om ja inte sovit ordentligt på natten, men att sen gå ut och utföra allt som skulle göras för att sedan gå in och äta frukost vrålhungrig älskade jag, känslan av att man utfört något nyttigt så tidigt på morgonen. Så våra samtal vid frukosten om vad som skulle göras under dagen.. Åka ner till kvigorna på kvällen för att se hur de hade det, så sprang man iväg å ropade " Kom då kossera ! " Och kvigorna sprang efter, sen samlades de i en ring runt en, när man gått in i den hagen va de knappt att man kunde komma ut igen :P Faaan va jag saknar Bonnaby. Hur ska jag kunna släppa allting ? Och försöka gå vidare ? Gör så jävla ont ! Kommer aldrig glömma allt vi gått igenom där nere, allt ja offrat.. Säga vad dom vill om vår släkt, men Petersson är fan bäst <3 Allt vi gjort för varandra där nere, alla minnen, sorliga som roliga, men i vått å torrt har vi hållt ihop och alltid fått de att funka ! Men de säger ju de, tiden läker alla sår, de stämmer inte ! För var dag som går saknar jag bara Bonnaby mer å mer. Allt som återstår där nere nu är 7 kalvar som väntar på hämtning, sen är lagården.. tom ! Alla bås är tomma, helt tyst :( Inga romande, dumma kor som ropar på mat :P Fanns inget bättre än att gå ut i lagården, så stod alla djur å gapade, så tystnaden å lugnet som uppstod när man fodrat klart och alla va nöjda slår ALLT !! Underbart :D Så känslan på kvällen när man väl gick och la sig va underbar, när man va helt slut i kroppen och somna så fort man lagt huvudet på kudden !



Man måste uppleva de för att förstå !

Kommer aldrig glömma mina uppväxtår på den där gården, aldrig ! Minnena kan ingen ta ifrån mig, Thank good.. Guuud, vill bara att allt ska bli som de va förut. Så avundsjuk på alla aktiverade bönder, vill ju pyssla med detta. Skulle lätt börja jobba på en gård, nu !

Bonnaby, R.I.P !!

 



Men livet går vidare, å jag med de, det är bara att följa strömmen å flyta med. Men de kommer en framtid, och den ser ljus ut, tack å lov ! Jag har drömmar som alla andra och de ska jag uppfylla. Jag och Sofie har lekt med tanken om att skaffa en gård tillsammans, de kommer funka hur bra som helst, för hon är den bästa arbetskamraten och vännen jag träffat på ! Vi ska hitta ett smultronställe, en liten gård men 2 hus på tomten, vi ska ha varsitt, hon ska ha di kor och jag mjölkkor. Jag ska ha hundar, katter, en gris och några höns. Hon ska ha hundar, getter, får och hästar. I trädgården ska de finnas fruktträd, bärbuskar, blommor, en hängmatta, ett grönsaksland och en berså. Hur härligt låter inte detta !? Så ska de finnas en sjö närliggande så vi kan ha en eka där så jag kan fiska :D Så ska vi hitta varsin stark karl som kan hjälpa oss när de behövs, tills dess kan de sitta å lata sig. Vi klarar oss fint ja å Sofie :) Detta är inte bara en dröm som ska ligga å damma i bakhuvudet på mig, den ska förverkligas. Och i november ska jag ge den en liten hjälp på traven, då ska jag förhoppningsvis börja på 20 veckors på Uddetorp i Skara. Kan redan de mesta i praktiken, men behöver kunna de teoretiska också. Kommer bli toppen ! Något att se fram emot, jag är inget stud, men detta är något jag tror på. Kan redan mycket och det är de som är så skönt, de kommer underlätta i mina studier :D



Längtaaar ! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0