Svensk sjukvård, ett skämt !

Det är rätt konstigt egentligen hur bra man skriver i ilskan stund. Just nu är jag riktigt förbannad ! Svensk sjukvård, vart fan är den på väg ?

Ska man behöva bli behandlad som en liten lort bara för att man är en ungdom ? Som ni kanske förstått i tidigare inlägg så är inte mitt välmående på topp, och jag hatar de. Men det finns något jag hatar ännu mer, det är att be om hjälp. Är van att kunna klara allting själv. Så när jag väl ber om hjälp så räknar jag med att få det. Så som ni också vet så har inte vi arbetslösa ungdomar det alldeles lätt just nu, socialbidraget går nätt å jämt att klara sig på. Visst nu har jag aktivitetsstöd också, men det jag får från försäkringskassan drar soc bort från deras bidrag ! Man lever under hundarna, det är så att mina 2 katter pissar på mig ! Så fattigt är det tyvärr emellanåt, men jag försöker klara mig igenom det och göra det bästa av situationen.

Är just nu inskriver på en aktivitet via arbetsförmedlingen, som är bland det tråkigaste jag vart med om. Men jag har vart illa tvungen att stå ut, eftersom om jag tackade nej till detta och inte hade något jobb hade förlorat min ersättning. Men lite högre förväntningar hade jag på det hela. Den ständiga berg-och-dalbanan drar sina varv, karusellen stannar inte. Det går bara runt runt runt och jag tvingas hålla mig kvar.

Såå.. Jag hittade en utväg på det hela, sjukskrev mig på egen hand i en vecka med hopp om att jag skulle vila ut mig och få nya krafter att ta tag i mig själv. Så när detta inte funka kontaktade min mamma vårdcentralen åt mig i Tisdags. Jag hade inte sovit något på hela natten pga alla jävla tankar och oro i vanlig ordning. Fick en tid 13.40, så beslutade mig för att hålla mig vaken tills dess och inte sova något innan utan efter. Började städa och pysslade med diverse saker, till slut vart jag uttråkad och la mig i sängen för att kolla en film. Vad tror ni händer ? Fröken idiot somnar och vaknar klockan 16.00, då kan ni ju tänka er hur snäll jag var mot mig själv :/ Iallafall, det var inte mycket att göra åt.

Men jag kunde inte släppa det helt, för varje dag jag är borta så förlorar jag 223 kr/dan. Så var vaken mellan tisdag till onsdag och la mig tidigt på onsdag kvällen så att jag skulle komma upp i tid idag så jag kunde ringa vårdcentralen, vilket jag gjorde. De ringde upp och jag bad så hemskt mycket om ursäkt för tisdagen och berättade hela storyn. Tanten i andra änden på telefonen lät så himla förstående, så bad jag om att få en ny tid idag. Nu kommer bomben, skenet kan verkligen bedra ! Det vet jag inte om jag kan gå med på !? Hör jag hon säga i andra änden, jag höll på å smälla av !!! Whata fuck ! Vadå inte gå med på ? I Sverige får man inte neka patienter som söker vård. Sen skiter jag i om det var akut sjukvård eller inte, men antagligen så behöver jag en läkartid så jag kan få en sjukskrivning så jag slipper förlora mer pengar än jag gjort ! Men det vägra ju kärringen fatta. Den enda tiden hon kunde tänka sig att ge mig var om en vecka. Du behöver inte boka in mig på den tiden då, svarade jag henne. Nehe så viktigt va det för dig att komma till en läkare, passar de inte fröken längre eller mådde du helt plötsligt bra nu ? Fick jag till svar :O Då vart jag så jävla förbannad så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, men det blev tårar. Grät och skakade i hela kroppen och försökte få henne att förstå att jag va uppriktigt ledsen för i Tisdags och att jag behövde en tid idag och att mitt klantiga uppförande inte gav henne anledning till henne att neka mig en tid. Det ena ledde till det andra, mycket gap och skrik och en jävla massa peterssonssyndrom å tårar. Efter många om och men så gav kärringen med sig, fick en tid klockan 14.00. " Ja nu borde du verkligen vara glad, du har tur. " Är det nu jag ska tacka dig frågade jag henne. Haha det bästa var när jag sa att jag kunde be min pappa ringa upp istället, det va nog lite det som fick henne att mjukna också. Inte nog med de, kärringen ställde krav på mig också. " Ja, du får väl kontakta en kurrator då, så ska du ha gjort de innan du kommer i eftermiddag annars kanske du inte får träffa läkaren. Du förstår lilla gumman att i dagens samhälle så kan man inte gå runt och tro att alla andra ska fixa allting åt dig bara för att du är ungdom och tydligen mår dåligt ! " Hallå ?! Det va jävla tur för aset att hon var i andra änden på en jävla telefon och inte ansikte mot ansikte !

Så, vart faaaaaan är sveriges sjukvård på väg ? Ska man behöva böna å be på sina bara knän för att få en tid när det är jag som åker på att betala påminnelseavgiften ?! Helst ska man väl slicka dom i räva också ! Eh fy fan vad bitter jag är nu. Är ju inte första gången Vårdcentralen i den här jävla hålan klantar sig, de borde tänka på sitt rykte. Jag tänker inte hjälpa till att göra det bättre iaf.


Svensk sjukvård ?


Kommentarer
Postat av: Anders

Mmm, gumman vet precis hur det är, vart inne i vårdsvängen ett tag nu och jag är chockad hur fan illa det är ställt.

Du skulle bara ha en tid, men jag väntar på operation av ena lungan. Det händer inget. Fan här har man betalat skatt i över 20 år till detta samhälle och då ställer sig det och spottar mig i ansiktet. Jag har för länge sen betalt min del. Varför ställer inte de jag har betalt lön åt upp på mig?

Du ska stå på dig och visa vem fan som har rätten på sin sida. :)



Kram

2010-05-20 @ 10:47:07
URL: http://spidergame.blogg.se/
Postat av: Emelie

Härligt att veta att man har någon på sin sida :)

Tur att vi kan stötta varandra !

Tack för stödet, hoppas de går väl för dig.



Kram :)

2010-05-20 @ 10:55:38
URL: http://flickanpetersson.blogg.se/
Postat av: Anders

Mmm...klart vi stöttar varandra. Jag kommer ju inte ge mig. Inte du heller. ;)

2010-05-20 @ 11:10:22
URL: http://spidergame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0