Allvaret har börjat!

Första skoldagen idag. Och nervositeten lös med sin frånvaro när jag vakna. Skulle gå upp 07.30, men vakna av en skrikande pappa nere i köket, så vakna 06.30. Bruttis kom hit på kaffe, jag fixa mig iordning sen åkte vi mot Skara. Hehe, men på vägen till skolan däremot så blomma nervositeten upp! Men den släppte fort, bara man satt sig hos de andra och spanat av läget så vart de lugnt :)


Vi ska läsa 7 ämnen på dessa 20 veckor, och allt som allt rör de sig om 500 p.

De första 8 veckorna (basblocket) ska vi läsa ; 

  • Djurkunskap
  • Lantbruksdjurskunskap.

Under de kommande 12 veckor då man väljer inriktining - nöt eller gris kommer vi läsa ; 

  • mjölk- och nötköttsproduktion,
  • inomgårdsmekanisering,
  • sjukvårdslära,
  • etologi (djursignaler)
  • Vi kommer även ha ett projekt. Projektet är ett fördjupningsarbete där vi väljer ämne själva.
  • Under dessa 20 veckor kommer vi även att få föra loggbok på praktiken och göra en praktikrapport.


Min första dag har vart toppen, alla i klassen verkar bra. Inte pratat med alla men de jag pratat med är det absolut inga fel på :) Vi kommer nog bli ett glatt gäng på 14 brudar, varav 4 av oss kommer läsa distans.


Helt ärligt så orkar jag inte skriva mer idag, ögonlocken väger tungt. Sängen kallar med djup och bestämd stämma :P Imorgon ska vi vara i lagården hela dagen, kommer även att få testa på att köra traktor. Morgondagen kommer bli en kul dag, yeah :D Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0