I´M S O F U C K I N G P I S S E D



Blir så jävla förbannad på alla dessa jävla myndigheter som sitter på sina feta arslen, får en fet lön varje månad och kan bestämma och göra hur de vill med folks liv. De skiter väl i hur det blir för oss efter besluten, om vi halkar efter med hyror och räkningar. De får ju fortfarande sin lön och kan leva gott. Och vet ni, de är faktiskt felfria! De gör ALDRIG fel. Så försök inte säga annat till dom. Detta är faktiskt bara vad de försöker intala oss. Men... De är inte felfria, vare sig de själva vill tro det eller inte.


Jag är inte stolt över att jag får hjälp av soc, jag är inte nöjd över det liv jag levt i ett år. Men va fan ska man göra ? Jag har ingen utbildning, blir nekad varenda jobb jag söker och mycket på grund av att jag inte har något körkort. Men till skillnad från många andra som har socialbidrag i detta landet så har jag gått till ett vägskäl och valt att byta riktning.


På måndag börjar jag plugga, på måndag får jag rutin i vardagen, på måndag börjar mitt nya liv. Och jag kommer göra allt som står i min makt för att aldrig igen hamna på soc !


Detta ger mig en utbildning - med utbildning har man större chans till ett jobb - ett jobb ger pengar - och med mer pengar i plånboken så kan jag skaffa mig mitt körkort.


Sen ser inte jag ner på andra som går på soc, för det finns vissa som inte kan göra annat, det finns folk som blir förtidspensionärer av olika anledningar och därför inte kan jobba.

Men jag är trött på skiten, jag är trött på denna myndighet, jag är förbannat stolt över att jag ändrat riktining i livet. För vill man inget själv så kommer man aldrig framåt. Någon gång måste man ta tag i sig själv och fråga sig - Vad jag jag göra för att jag ska få ett bättre liv, vad kan jag själv göra åt de ? För ingen annan än du själv kan välja vad du vill, du kan få hjälp på traven och stöd men i slutändan är beslutet ditt ! Allt handlar om vilja.


PUNKT JÄVLA SLUT !!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0