Jag ser de snöar..

Hej mitt vinterland.. Precis så är det, det är massa snö utanför och ännu förtsätter den falla. Folk klagar över detta, allt har sina delade meningar. Men samtidigt som jag inte gillar detta så kan jag finna det ganska mysigt. Snön gör att det lyser upp utomhus, snön lägger sitt täcke över allt som är tänkbart att täcka. Det är så fint vid bäcken som rinner bakom pappas hus nu. Men samtidigt som fördelarna är fina så är nackdelarna tunga och inte alls så roliga.


Att skotta snö är inte mitt främsta nöje, men ett måste ! Och med tanke på min pappas arbetstider så måste ju någon få det gjort. Sen så blir man ju blöt och kall också Snön orsakar också problem för våra yrkeschaufförer på vägarna men självklart också för alla andra resenärer, lider med er! Men de där för - och nackdelarna väger på något konstigt sätt upp varandra.


Andra dagen i skolan idag :) Började med en ostadig resa dit. Efter 10 kaffet så begav vi oss till omklädningsrummet för att slänga på oss lagårdskläderna. Och där har vi spenderat vår dag, riktigt mysigt. Älskar ju de där stora klumpiga kossorna. Vi hade ingen direktkontakt med de idag men en och en annan klapp fick det bli. Blev hemskt förtjust i deras Jersey, detta är också deras enda. Fan va kelig hon var, så jäkla underbart med tillgivna djur.

 


Och ja, en stor klumpig tung ko kan faktiskt vara kelig! Varför skulle inte de behöva närhet?

Haft lite genomgångar på olika saker idag också, blandannat hur mjölken kommer ur juvret. Även om jag redan kan mjölka och vet de flesta rutiner osv så har även jag lärt mig något nytt idag. Fan, detta känns så otroligt rätt för mig. Känner mig som hemma :) Och jag är så otroligt glad att jag för första gången i mitt liv (känns de som) verkligen går in för något.


Imorgon börjar praktiken. Jag ska vara hos en bonde i Stenstorp. Har har 24 uppbundna kor och ett antal stutar.. Hoppas jag slipper har för mycket närkontakt med dom :S Tjurar är inget att leka med, med de ska ju ha sitt de också. Börjar klockan 13.00 imorgon, så jag kan passa på att sova en timme extra, skönt! Men tänker inte rubba den där tidiga uppstigningen nu när jag börjat komma in i det. Denna kväll är ett stort undantag tack vare att jag somna en timme i soffan förut, DUMMA JAG ! Men nu väger ögonlocken åter tungt så nu kallar sängen, vilket ska bli sjukt skönt.


Hoppas inte snön är allt för påfrestande för er, och att ni sover gott. G´night !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0