Monday

Herrejävlar, det är måndag. Samma känsla, samma trötthet och samma härliga självförtroende :D Jag är bäst! Speciellt efter min händelserika morgon ;)

Vakna av att alarmet vröla 05.00. Men den där lilla djävulen som sitter på höger axel viska i mitt öra " Klockan är bara fem och du har faktiskt ont i ryggen, lägg dig ner och dra dig lite. Det har du gjort dig förtjänt av ". Sagt och gjort. 06.20 ringer mobilen. Jag svarar. Sofie i andra änden - Vad gör du? Jag - Ja jag ska väl gå upp nu. Sofie - Ja det vore på tiden, vet du vad klockan är ? Jag - Nej, vad är klockan?! Sofie - Den närmar sig halv sju! Jag - Försovit dig ? Hon - Mm, du också ? JAJJAMÄN...

Efter många om och men stod en kopp kaffe på bryggning i köket. På med kläder, mata missebebisarna, fixa skolväskan sen i med kaffet i min älskade Tupperware mugg med tillhörande lock. En sista koll på klockan - 06.35 ! Shit, det tar 40 minuter att gå till bussen, bussen avgår från F-porten 06.50. Tog pappas ena cykel, höll muggfan fel i handen så givetvis drog jag en snygg vurva i lergruset när jag skulle upp på cykeln, samtidigt kunde jag höra den lilla djävulen skratta på axeln. Men jag kom fan i tid till bussen. 06.46 visa uret när jag var framme, dock kändes det som det brann i mina lungor, men.. säger ju de - Jag är bäst ! Hell Yeah..

Skolan har gått kanon, var kul att träffa alla igen och höra hur det hade gått för de andra på deras praktiker. Så jävla kul att sitta på lektionerna och diskutera allt och inget inom de ämnena vi har. Och vi hjälper varandra mer än vi tror, jätte nyttigt och kul att utbyta kunskaper. Men, måndag.. Tröttheten är där den ska. Nu ska jag fixa lunchlåda till imorgon, fixa en läxa och sen blir det sova :D Wunderbart <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0