Tänk innan ni klagar !

Folk bara klagar tycker jag, det är väl till en viss del förståeligt för er som ska ut på vägarna och åka då vägen inte är ordentligt skottad att ni blir irriterade. Det stör ju förvisso inte mig eftersom jag inte har något körkort och inte då heller behöver oroa mig för detta ! Men jag lider med både er som ska ut på vägarna och inte kan ta er fram som ni vill, samtidigt som jag lider jävligt mycket med dom som faktiskt får se till att vägarna ska vara såpass att man ska kunna köra på dom, men det är bättre att komma 20 minuter för sent än 20 minuter för tidigt dit vi ska efter jordelivet. Så tycker jag ! Fan tänk vad de som står för snöröjningen får slita, både chaufförer och såna som röjjer inne i städerna. Vet själv hur jävla trökigt det är när man vart ute och röjjt gångar i trädgården för att en halvtimme senare titta ut och gångarna är ett minne blott. Men vädret kan vi faktiskt inte göra någonting åt, alla blir drabbade av detta på ett eller annat sätt. En kommer inte till jobbet i tid, en skolbarn på landet kanske inte kan komma till skolan, samtidigt som det sitter en chaufför någonstans i en lastbil och har dåligt samvete över att det här skolbarnet faktiskt inte har fått komma iväg till skolan pga av honom medan han har flera andra vägar att ploga samtidigt. Men man kan bara göra en sak i taget och inte vara på flera stället samtidigt. Så var och en får göra det bästa av situationen och helt enkelt stå ut till det slutat snöa !

Jag som ni hatar det här jävla vädret, hatar alla förseningar som blir på bussar och tåg. Hatar också att behöva gå och glida omkring på snö på vägarna. Men vi får bara gilla läget. Imorse kunde jag inte ta mig till praktiken för vi var insnöade, men jag tog telefonen och ringde till min praktikvärd och förklara läget. Gör ett tappert försök nu i eftermiddag istället. Tyckte inte heller det var så jävla kul att börja morgonen med att skotta snö, men whattodo ? Knappast någon annan som kommer hit och gör det åt mig. Annat är de för er som bor i stan, där finns de folk som gör det åt er, eller ska göra det. Så blir folk förbannade för att det inte är skottat på en del trottoarer tillexempel, men de har inte bara den trottoaren att skotta. Var tacksamma för de resursen som finns istället och sluta gnäll så mycket. I sinom tid blir nog er trottoar skottad också, om inte annat kan ni ju göra de själva ! Tänk på de som har de värre istället..


Min dag
började med att jag blev kall, ända in i märgen, när jag kom ner på nedervåningen vid 05.00. Och vad gör man då om man har en vedspis som står i ett hörne och ser fantastisk ut ? Jo, man föder den i form av ved. Och hur gör man de för den som inte vet ? Man får ju givetvis gå ut och hämta ved. Bara palta på sig kläder och klampa ut i det wunderbara vädret, vada sig igenom snön som var en halvmeter hög (hitta inte snöskyffeln), in i veboa och hugga till ett par bitar, sen in till huset igen. Så när jag väl var framme vid huset såg jag snöskyffeln. Då var det bara att bita i det sura äpplet och dra igång med skottningen, det allra värsta tog ju som tur var pappa med snöslungan när han vakna till liv. Man får hjälpas åt. Men nu, några timmar senare ser det åter likadant ut. Men varmt blev det i huset iaf och nu är maten klar. Snart ska jag traska iväg i snön för att sätta mig och vänta på en buss som nån gång kommer till hållplatsen. Jävla väder alltså, se.. Jag kan jag också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0