Njurbäckeninflammation ( övre urinvägsinfektion )



Njurbäckeninflammation är en infektion orsakad av bakterier som drabbar njuren. Infektionen är allvarligare än den vanligare nedre urinvägsinfektionen eftersom bakterierna inte stannar i blåsan utan sprids till njurarna och ibland ut i blodet. Hos vuxna ger tillståndet typiska besvär som problem att kissa, hög feber och smärtor i ryggen eller utmed sidorna. Sök snabb vård om du misstänker njurbäckeninflammation.
(Informationen hittade jag på www.vardguiden.se/)


Kollade runt lite om sjukdomen jag blev medicinerad för, nyfiken som jag är så måste jag ju självklart få veta vad det var som spelade min kropp ett spratt förra veckan då jag var mer omedveten än medveten i 4 dagar. Så är det en sjukdom jag aldrig tidigare hört talas om. De skulle iaf skicka iväg urinet på en odling och höra av sig ifall jag skulle behöva någon annan medicin. Ingen har ringt och nu är jag ju återigen mitt gamla vanliga jag så medicinen har börjat göra sitt. Tröttare än vanligt har jag blivit efter skiten iaf, och medicinen är fortfarande inte kompis med magen. Men de har ju bara några dagar kvar att stå ut med varandra. Nu ska jag göra något åt tröttheten iallafall, längtat efter John Blund länge nog nu.


A - Jag tänker på dig. Nu ska de Soooovas ! G´night.












Dessa tre låtar är tre av de låtarna som spelas mest hos mig för tillfället, sjukt bra !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0