Roadtripp (:

Nöjd, efter en vad jag kallar mycket bra dag!


Igår skickade min käre vän och frågade om jag ville åka med en tur i lastbilen.

Tvekade! Länge - men efter en stunds överläggande med mig själv så kände jag att det var det bästa tänkbara för stunden. Slippa stan lite, slippa.. allt ! För stunden.

Bara åka iväg, dit man aldrig brukar vara. Bara vara helt enkelt.

Haha, jag var döööötrött, övertrött, flummig.. Ah, en salig blandning.

Men det var så underbart skönt att få umgås med honom, som jag inte dagligen pratar med.

Se saker som jag dagligen inte ser, sitta i mörkret i en lastbil, tjöta, vara tyst, lyssna på musik, skratta som en idiot åt ingenting.


Kom till gbg och skulle äntligen sova - återigen vid en järnväg. Han - Jag lyckas med att välja våra platser att sova på. Haha, Sist jag var med honom i lastbilen sov vi också vid en järnväg. Då var jag inte lika trött som nu så vaknade i snitt 2 ggr i timmen, han också. Mig spela de ju ingen roll, jag skulle ju inte upp och lossa vid 07.30 på morgonen, så tyckte allt synd om honom dan efter. Denna gången vart jag betydligt tröttare, somnade trots att det åkte km långa godståg precis utanför ( kändes som de var de iallafall :P ). Vaknade inte en enda gång inatt :) Väglaget från Tidaholm till Vårgårda går ju att diskutera, var allt bra nervös vissa stunder. Ett under att jag har mina långa naglar kvar ^^

Under denna resan då jag vart solo i lastbilen medan han lastat så har jag fundilerat en hel massa och kommit fram till en hel del kloka beslut, inte enbart såna som gynnar mig utan också mina kissekatter. Så jag hoppas att det går i stöpen. Pratat med lite olika bekanta idag och de tycker att jag är en mycket klok flicka :) Så är jag tydligen söt också - deklart !


Efter 3 veckors nykterhet, 2 veckors medicinkur - som äntligen är slut - så får 2 glas vin Emelies skalle att snurra, kommer iallafall att somna gott ! Det hoppas jag att ni också gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0