Skogens Guld

Igår så bestämde min pappa att vi skulle åka till Farmors svampställe och plocka trattkantareller. Detta ställe har vart Farmors guldgruva i flera år, trattkantareller är verkligen skogens guld. Få vet om vart det ligger. Detta är inte så konstigt eftersom det är extremt svårt att hitta dit. Även fast jag vart med dit sedan jag var liten så hade jag svårt att orientera mig igår. Men när vi väl kommit in i mösen så var det bara att huka sig och plocka plocka plocka ! Så grymt kul..


Man hittar en stor grupp med trattisar, plockar av dom. Så går man ytterligare en meter så är det lika mycket där. Det tar liksom aldrig slut ! När jag och pappa vart i skogen i 1,5 timme hade vi plockat 2 14 liters hinkar och en nästan full Ica kasse. Hade gärna fyllt 2 hinkar till, för fan vilket underbart väder det var igår. Var toppen skönt att gå i skogen !


Farmor som är 70 år nu ger sig inte, detta med bär och svamp är det bästa hon vet. Så när vi vart i skogen så bar det av hem till henne för att lämna svampen. Hehe, det är ju ett klart plus att ha en farmor som henne som låter oss plocka när hon i sin tur tar hand om all rensning :)





På väg till Skogen, pappa och jag. Haha lägg märke till min oerhört snygga mössa ;)



Tur med vädret, jajjamän !



Dagens plockning, kan väl säga att vi var rätt nöja med slutresultatet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0