26 - "Katt"morska

Usch, detta blev inte som jag trodde att de skulle bli.

Väldigt blandade känslor för tillfället, 1 levande, 1 död :/

Vi kom hem vid 17 tiden, Grålla (pappas katt) betedde sig väldigt underligt.

Det låg en blodfläck här, en blodfläck där. Så la hos sig ner och tvätta sig hela tiden.

Pappa la iordning en filt åt henne avsides så att hon skulle få vara ifred.

En timme senare föddes 1 helgrå hane. Nu, 3 timmar senare föddes 1 spräcklig hona.

Men, död. Döden är hemsk och orättvis. Tog upp den lilla saken, hon platsade perfekt i handen. Men hon bara låg där, eftersom jag inte hört att Grålla gjort något ljud ifrån sig så vet jag inte hur länge hon legat där. Tänk om jag bara hade sett det lite tidigare, då kanske hon hade levt, eller så var hon dödfödd.
Ingen kommer någonsin få veta.


Ska göra ett ytterligare försök att få honom att dia. Det syns tydligt att det finns fler foster i magen, har ingen mer fötts imorgon bitti är det läge att ringa veterinären.

Återkommer med besked under natten eller morgonen. G´night !


Babycat numbero one


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0