blickar framåt

Jag följde dina fotspår så länge att jag inte insåg att jag inte skulle hitta vägen tillbaka när jag väl vände om, 2 jävla år följde jag dina spår. Helt utan nytta !

Nu går du där ensam på vägen, utan mig hackihäl som alltid fanns där.

Jag har vikt av, valt en helt annan riktning, bort från dig.

Och vad förbannat skönt det känns att ha gjort det valet, för jag klarar mig fint utan dig.

Äntligen tagit mig i kragen, stirrat framtiden i vitögat och vänt bort blicken från de förflutna

Det förflutna kommer alltid leva inom mig, men det är dags att sluta blicka bakåt.


Jag ser ljusare än någonsin på framtiden, den framtid som jag bara ska ägna åt mig själv och åt de som älskar mig. Aldrig vart ett ego innan, men det kanske är dags att bre på de lite ?

Jag kan inte hela tiden spendera min tid på att se till alla andras behov, jag kommer finnas till, men på annorlunda villkor, de kommer handla om att ge och ta från min sida.

De som inte är beredda på att ge mig lite kommer inte jag heller ge någonting tillbaka till.


Behandla andra som du själv vill bli behandlad - Den gyllene regeln.


Om allt går som jag önskar så kommer jag göra allt som står i min makt för att de ska funka.

Skolan kommer ta all den tiden det krävs, den kommer vara prio ett.

Kommer bli tvungen att skjuta saker åt sidan, saker som innan vart självklara att ta itu med.

Folk får tycka vad de vill om detta, men det är min tur nu, att tänka på mig själv och sätta mitt välmående i första hand. Allt annat får komma i andra hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0