En tillräckligt vacker dag att dö på

Vad ska man göra med allt elände, spotta sig i nävarna, gnugga utå bara fan och se framåt !

Allt detta prat om valet, så råkar man yttra sig om vad man tycker så vips så är det också fel.

Men de skiter jag i, jag står för vad jag röstat på och tänker inte ge vika. Icke !


En tung dag har de vart idag, slaktade ju lilltjejen idag. Det sved ända in i märgen.

Vi åkte till hagen hon gick i, gick in och lura på henne grimman. Och allting gick verkligen toppenbra, hon strula inte det minsta. Vi ledde in henne i hästtransporten och åkte mot honom som skulle slakta/stycka henne. Väl där så var hon jätte uppstressad efter resan dit, så vi lät henne lugna sig lite. När hon sen lugnat ner henne och vi lett ur henne ur transporten och in i lokalen så gick allting väldigt fort. Såg att gubben gick fram till henne, höll henne löst om halsen och placerade bultpistolen, efter de klarade jag inte av att kolla. Höll för ansiktet, och när skottet gick föll tårarna väldigt fort :/ Konstigt hur fäst man kan bli vid en ko, men det va en fin sista dag för henne.


Anyway, resten av eftermiddagen tog jag det bara väldigt lugnt. Ätit regnbåge idag som min kusin Filip fiska upp i lördags, fan så gott det var. Innan mjölket blev det sussa en halvtimme.

Väl hos kossorna så tog det bara en timme för oss att fixa allting, jisses så bra det blev :)

Så nu ska jag sova, jag och Fredde ska upp 05.00 och åka dit igen, och göra lika bra ifrån oss.

Hoppas att ni haft en bättre dag än mig, G´night !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0