Vad som komma skall

Kanske är dags att börja dela med sig av det som komma skall, don´t you think ?

Minns inte exakt vad jag berättat innan och så, men jag vet att jag skrivit att jag och Bruttis skulle iväg på "hemligt uppdrag". Bruttis = Sofie, är absolut en av mina 2 bästa vänner.

Det hela började i somras som jag började leka med tanken om att faktiskt bli en av de som får tummen ur och flyttar från Tidaholm. Tidaholm är en liten stad som ligger i Västragötalandslän. I Tidaholm finns det cirkus 7920 invånare, alltså 1 mindre snart :P Det finns ingen framtid i Tidaholm, inga jobb, finns inget kul att göra. Inget som är öppet länge på kvällarna osv.


Därför valde jag att sista Augusti säga upp min lägenhet, och börja planera för flytt till Skövde. Det var den sista Juli som vi firade Sofie som vi kom att leka med tanken på att faktiskt hyra en 3a tillsammans och bli kombo. Sofie har hela tiden vart så orolig över att vi skulle komma att bli osams och att det skulle förstöra vår oersättliga vänskap. Men hennes mamma hörde oss prata om saken, och hon nappade. Sofies mamma har för övrigt vart ett jätte stort stöd för mig i olika situationer och hon har alltid stått rak i ryggen och sagt vad hon tyckt, rakt från hjärtat. Det är det som gör henne så lojal. Även fast jag är hennes dotters bästa vän så är hon så jäkla ärlig mot mig, vi har tillochmed rykt ihop och haft gräl oss emellan, men pga att vi båda har vart ärliga men också kunnat säga förlåt så har vi fått en enligt mig jättefin relation, och jag är så otroligt glad för att vi har henne. Mia, tack för att du finns ! Älskar dig <3



Nu står vi lite tyvärr och stampar, i väntan på en 1 sak, 1 sak som jag tror och hoppas kommer vara den sista pusselbiten, ett intyg från skolan att jag blivit antagen. Sista ansökningsdagen var i Torsdags, alltså den 15 September 2010. Jag har sökt en vuxenutbildning på en Lantbruksskola i Skara, utbildning ligger på 20 veckor och när man studerat klart är man en utbildad Djurskötare ( Jag kommer alltså efter utbildningen att mjölka kossor och se til att de kossorna där jag jobbar mår så bra som bara är möjligt ). Detta kanske inte låter som ett lockande jobb för dig som läser och kanske aldrig sett en kossa annat än i en otroligt tillgjord Arla reklam, för de där reklamerna är otroligt tillgjorda, och för den delen så kan Arla ta sig någonstans. Men det är det jag vill jobba med och som ligger mig varmt om hjärtat, har pysslat och vart omgiven av detta sedan barnsben. Anyway, de hör inte hit. Pratade med henne på intagningskansliet i Måndags och hon lät väldigt positiv till att jag ringde. Hon sa att antagningarna kommer att tas itu med så fort tiden finns till, men hade jag inte hört något inom en vecka så skulle jag ringa, hon var förövrigt jätte trevlig och sa att var det något jag undrade över så var det bara att ringa :)



Detta intyget krävs för att jag och Bruttis ska få lägenhet, vi var ju och kollade på 2 stycken jättefina 3or när jag skrev att vi skulle på hemligt uppdrag. Men eftersom de hyr ut lägenheter till folk med högst inkomst först så hyr de alltså inte ut till någon som lever på bidrag i först hand. Hoppas verkligen att jag kommer in ! Detta är början på mitt liv, det är fan min tur nu. Detta är min medvind. Och tillsammans med Bruttis och mitt mål så kan jag gå långt, eller rättare sagt, jag kommer gå långt. Allt handlar om inställning folks :)






Jag & Bruttis, en bild från i Somras när vi fira hennes 20 års dag.
Då våra planer började smidas på allvar :D



Jag & Elli, 2 riktiga snyggingar :D skulle verkligen se att mitt hår blev så där fint igen.
Men förändringar förnöjer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0