vilken wunderbaaar dag

Idag har vart en bra och stressfri dag, sov länge.

När jag vaknade satt Bruttis och kollade på mig, Zigge låg på nyckelbenet och sov.

Vi fikade och prata lite med farsan innan han for iväg till jobbet.

Jag och Bruttis har bestämt oss för att alltid komma tidigare till hennes jobb hedanefter, jag är inte den kvickaste människa på denna jord, och det har tuffingtanten på Sofies jobb lagt märke till. Så varje gång vi kommit sent de sista har jag fått någon rolig kommentar :P Hehe


Vi var där en timme tidigare, men de löna sig ju inte. Klövverkaren var där och hade ställt sin bil där korna går när de går in. Så vi fick snällt vänta tills han var färdig. En klövverkare är en sådan yrkesman/kvinna som håller ordning på kossornas fötter. Klöv = fot.


2 kossor var det som fick entra verkstolen, de har stått inne i minst 1 vecka och båda var väldigt svullna i en klöv, den ena kossan kommer få penecillin och en titt av veterinären, den andra fick en träbit fastlimmad på ena klövhalvan för att avlasta den klövhalvan hon har ont i. När vi var klara med kossorna blev det att umgås med fredde (farbror). Braveheart och ätliga tillbehör blev det. Pappa vart lycklig när han kom hem från jobbet, jag hade gjort ostgratinerad broccoli med kokt potatis till honom, betyg - 5 av 5 fick jag av han.

Inte för att skryta - men jag är Kung på att laga mat, och roligt är det !


Fått mycket glädjande besked av Tidaholms kommun idag också, kommer jag in är det bara tuta och köra, så nu är livet på den ljusa sidan. Idag var också sista ansökningsdagen, så snart lär intagningsbeslutet komma, kan ju bara bära eller brista. Håller tummarna för mig själv, det är min tur nu. Min tur att enbart bry mig om mig själv och bli ett ego ! Göööött :)





Nu är hösten verkligen här, löven börjar lägga sitt gulröda lapptäcke över marken.

Solen lyser med sin frånvaro och mörkret har börjat ta över mer & mer.

Vindar av kraftig blåst smeker allt oftare utmed allt som rör sig där ute.

Denna årstid lär man sig verkligen ta till vara på de ljusa stunderna.

Inomhus knastrar det i vedspisen och värmen från den omfamnar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0