Dag 5 - What is love?



Jag är verkligen inte den rätta att tala om vad kärlek verkligen är, känns som att jag glömt bort hur det är att vara kär. Men I´v give it a try.

Kärlek är inte bara det man känner för sin partner, det är så mycket mer! Men det tänker nog inte många människor på när de hör ordet ”KÄRLEK”. Då tänker nog många på kyssar, närhet, kramar, sex, hålla handen, pirr i magen.. Ja ni fattar !

Kärlek för mig är att hålla ut, att hålla av. Kärlek är tålamod, kärlek är att ha vetskapen om att det finns en människa som känner samma sak som du själv. Kärlek är glädje – kärlek är hat. Kärlek är lycka – kärlek är svek. Kärlek är lycka – kärlek är tårar.


Men kärlek är också det man känner till sin familj, till sina vänner, sina djur, vissa saker man har som man inte skulle klara sig utan, mat, aktiviteter.. You name it, det finns massor!

Jag älskar min familj, mina vänner, Grålle, Amigo, Grålla, Busan och Gräddnos (katter), jag älskar kossor, det tunga arbetet kring kossorna, mitt kaffe, godis, mat, kalla öl, att skratta, sommar, MUSIK, se en bra film, min dator.. Det finns tusentals saker, och ja, detta är kärlek för mig. Kärlek får en att må bra (oftast), det gör också dessa saker. Då anser jag det att vara kärlek!






GIVE AND TAKE 


Kommentarer
Postat av: polly

SV: Ja han är toksöt! Jag ligger ner i soffan nu och skriver och nu ligger han på bröstet och spinner som fan. Och jag ser nästan inte vad jag skriver, för han är lite ivägen :)



Hoppas allt är bra med dig, gumman! Här känns allt lite ljusare nu. Och om försäkringskassan inte sätter sig på tvären så är jag sjukskriven till september!



Och förresten så följer jag dig på bloglovin nu, så nu har du en till besökare här :)

2011-04-16 @ 20:31:56
URL: http://pollynichols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0