110127

Sjukskriven veckan ut, och vad ska man då göra? Solen lyser så fint ute men det är ju svaaainkallt :S Fast å andra sidan, det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder. Det får nog bli en långpromenad i det fina vädret trots temperaturen så får kameran slinka med också :) Åh, på tal om kamera.. Sjukt sugen på att införskaffa mig en systemiis. Har ju ett underbart fotofreak till vän vid namn Lisette, ska be henne om lite rådgivning när det kommer till kritan att jag verkligen ska köpa en kamera..

Just för tillfället så går det ju inte, för att kunna köpa en kamera krävs pengar, och pengar är något jag vart utan sedan i November när jag började skolan, varför kan säkert många tycka ? Ett enkelt svar : Fucking jävla CSN ! De har jag inte mycket för i skrivande stund.. Pepparpeppar !

I Tisdags så vart det läkemedel och blåljus, villkorad läkemedelsanvändnings kurs i skolan, den kursen sträckte sig över hela dagen. På morgonen fick vi lyssna på en grisveterinär, hon var la sådär att lyssna på. Ganska inbiten och babbla på så fort att man emellanåt inte riktigt hann höra vad hon sa ^^ Haha! Och på eftermiddagen hade vi en ungersk veterinär som pratade om sjukdomar och liknande kring Nöt. Men han var ganska egen tyckte jag, man fick knappt en syl i vädret för han hade ju ändå rätt hela tiden. Men väldigt rolig att lyssna på förövrigt och väldigt kompetent. Tiden gick mycket fortare att lyssna på honom än på henne vi lyssna på på förmiddagen.

Efter skolan fick jag åka med Frida till Skövde, vi hann inte komma långt förän det var stopp i trafiken. Det hade hänt en trafikolycka mellan axvall och varnhemskorset. Polisen var snabbt på plats att dirigera om trafiken, men vilka jävla respektlösa puckon de finns. Polisen stod och dirigera in de bilar som fått vända, mot axvall, då kör puckona in, bakom polisbilen och ut på vägen mot trafikolyckan ändå. Åååååh !! Fan, när sånt händer så kan man la för fan visa lite hänsyn. Fick höra på radion sedan iallafall att det var en bil som hade frontat med en lastbil, usch usch usch! Och pappas jobbarkompis satt fast i bilkön från skövde mot axvall i ca 4 timmar. Fick även sjukt dåligt samvete i skolan tidigare på dan när jag berättade hur min och pappas krock hade gått till och att jag hade så jäkla ont i nacken.. Då berätta min klasskompis att en bekant till henne hade omkommit dagen innan, hon hade åkt på en liten grusväg, fått sladd och samtidigt fått möte :( Tjejen omkom! Tycker sånt där är så fruktansvärt tragiskt, så innan jag klagar nu så tänker jag som så att vi klara oss utan en skråma, den där nacken får hålla på att värka. För det finns fan de som har de värre. En sån ung tjej ska inte gå bort, usch.. Det är fruktansvärt.

Blev ett långt inlägg as usual :p Men nu ska jag iaf göra lite nytta.. I form av städning. Hoppas på fint väder imorrn också, då får promenaden bli istället :)


"Som vanligt så går det inte att lägga upp musik eller publicera bilder, så ni får klicka er vidare med hjälp av länkarna. Kan inte göra annat än att hedra och älska denna man - Johnny Cash!"

http://www.youtube.com/watch?v=k9IfHDi-2EA
http://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go&feature=fvw 


Lyssna och Njuuuuut <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0