Rutiner - Here I come :D

MÅNDAG ! Och vardagen har åter kommit tillbaka :D Fy tusan så gött de känns.

Inte direkt uppe med tuppen om man jämför med många andra, men vaken är jag och innan klockan 10 även fast jag vart ledig till 4 i eftermiddag, då bär de av till kossorna. Åh som jag har längtat ! Ska bli så jäkla kul att se hur kalven mår som föddes sista dagen innan jag fick ledigt vid jul. Det är inte så att jag tror att den mår dåligt, men tror ni förstår :) Så ska det bli skoj att se vad hans mamma mjölkar, hon var ju sint när jag började där men nu så äntligen.. Och på min praktik kan man fästa sig vid tjurkalvar som jag hade ganska svårt för hos min farbror (ändå hände de vääääldigt ofta), för min bonde behåller ju alla sina kalvar. Denna kalvs mamma skiljer sig från de andra korna och man måste vara mer "tjötig" med henne :p Hon är nämligen blind på ena ögot, hon föddes sån. De tror att hon blev klämd under födseln.. Men annars är det absolut inget fel på henne! Man måste bara se till att få ögonkontakt med henne innan man går upp till henne.

Innan praktiken börjar ska CSN ringas, de gör ju inget annat än å strular. Började skolan 8 November och har fortfarande inte fått en krona av dom, hum.. Så ska det pluggas i långa banor också, hua vad mycket det är som ska göras till nästa vecka :/ PepparPeppar! Men vad vore ett liv utan musik så det fick bli ett älskat besök på spotify till morgonkaffet, oooh, utan musik - inget liv ! That´s it..

Ser ut att kunna bli en fin dag här idag, hoppas den blir det hos er också! Take Care :)


   :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0