Grinchen, yes I´m

Sitter här och funderar på förra årets jul och känner endast välbehag, faktiskt! Tänk om jag kunde känna detsamma för årets. Men det enda jag känner är en stor klump i magen, typ en sån där klump man får när man är påväg att börja gråta. För tro det eller ej, men alla gillar inte julen!
 
Förra året bodde jag i huset i Lekåsa, inte långt ifrån där jag jobbade. Hade jobbat på julafton och dagarna innan det gick endast åt till att göra det fint tills juldagen, så att börja juldagen med sovmorgon satt inte helt fel och sedan grötfrukost på de :)
 
Förra julen var exemplarisk. Vid 12 tiden anlände de första, sen kom de andra mellan 13 och 15. Den julen kommer jag minnas föralltid, och skulle aldrig fixat det utan mammas hjälp i köket. Sen var det så betydelsefullt att alla ville komma hem till mig, i mitt hus och fira juldagen.
 
Allt var verkligen lyckat, raktigenom. Sällskapet, maten, julgodis, frukt, stämningen och gemenskapen. Stämningen gjorde mig på nåt vis hög och så himla lycklig. Och det som kändes som det allra viktigaste var att alla var tillsammans. Och alla var så glada ! Det är en av mina mest minnesvärda jular <3
 
I år känner jag mig istället som grinchen, än mer efter avslaget från CSN. Hur ska jag nu kunna köpa julklappar till alla som köpt till mig och förväntar sig att även få något av mig? Mellandagsrean kommer iaf inte bli sponsrad av mig detta år. Så just nu känns det jävligt bra att julafton spenderas tillsammans med kossorna, och ännu bättre att jag faktiskt tagit det beslutet själv.
 
Att fira jul med kossorna som inte dömmer eller frågar en massa de inte har med att göra och som faktiskt kan såra mer än att göra nytta, känns som ett exellent beslut. Kommer inte vara inloggad på facebook eller läsa en enda blogg om hur lyckad julen är för alla, det kommer bara få den där jävla cementsuggan jag har i magen att växa. Får göra det bästa av juldagen istället, då jag ska vara med dom jag tycker allra mest om så får jag försöka bortse från att inga julklappar är från mig under granen.
 
Så får väl passa på nu, god jävla jul!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0