Magplask

Den 15 Oktober började jag läsa på Komvux i Skövde, tanken var att läsa upp min högskolebehörighet så jag skulle kunna söka till agrotekniker på BYS i Skara. När man är agrotekniker kan man jobba som foderrådgivare, ladugårdsförman, lantmästare m.m. Under den här perioden har det hänt ganska många saker som gjort att jag inte hållt fullt focus på mina studier, men för ca 2 veckor sen tog jag mig i kragen och kom åter på varför jag gör det här. Men idag fick jag mitt beslut av CSN, fick avslag på min studiemedels ansökan! Så nu vet jag inte vad jag ska göra, kan inte begära att min pappa ska försörja mig och jag kan inte leva på luft och vatten.
 
För 2 veckor sen började jag gå och prata med kuratorn de har på Komvux, hon är verkligen toppen och super lätt att prata med. Hon har försökt hjälpa mig på olika vis så jag ska kunna få lite cash utan CSN. Men för att få hjälp av soc (som jag lovade mig själv att jag aldrig någonsin igen skulle behöva vända mig till) så måste jag sluta skolan.
 
Känns som jag sitter i en jävla rävsax just nu, vet att jag kommer fixa detta för jag har befunnit mig i värre situationer, men just nu känns allting bara så jävla hopplöst. Först tappa jag telefonen i helgen och nu avslag från CSN. Min självkänsla är idag nere på noll, för alltid när sånt här händer lägger jag onödig tyngd på mina axlar, förstorar upp saker.
 
Det som har gjort min dag idag, trots allt, är kuratorn. Hon talade om för mig vilken fantastisk person jag är. Att hon tyckte att jag är en av de starkaste personerna i min ålder som hon någonsin träffat.
 
Haha, och självklart har vi pratat kossor under våra samtal. Hon berättade att hennes morfar hade kossor när hon var liten, och att det var 2 svartvita kossor som gick tillsammans med 1 röd ko, de 2 svartvita gick alltid iväg från den röda. Så varje morgon när hon var där kutade hon ut på mornarna och skulle se till så de svartvita inte mobbade den röda! Haha, så sött. Hon tyckte också att jag borde skriva ner mina berättelser och känslor till kossorna. Kanske det blir ett mästerverk nån gång ;)
 
Nu ska jag duscha och sen åka iväg - till en person som får mig att må väldigt bra! Tack å lov.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0