Future

Lika mycket som cupcakes betyder för baktokiga betyder kossorna för mig! Det kan tyckas tjatigt om det här med prat om Svensk mat hit och dit, men jag brinner för detta och tycker det är ett jävligt viktigt ämne att de SVENSKA BÖNDERNA ska bestå.
 
När jag var liten hade min farfar bondgård, jag drogs dit likt ett bi till nektar. Min farbror och kusin tog sedan över, vad som hände efter det behöver vi inte gå in på. Det är en lång och sorglig historia. 
 
Hur som helst, framtiden ser ut som såhär. Jag läser nu på komvux Mån-Tis-Fre. Historia, Engelska samt kommunikation och information. I Januari blir det ytterligare kurser, och så fort jag läst upp min högskolekompetens kommer jag söka till BYS (Biologiska Yrkeshögskolan i Skara). Och där ska jag utbilda mig till Agrotekniker.
 
När man styderar den här utbildningen får man en bra grund att möta framtidens gröna näring - antingen som egen företagare eller som anställd med kvalificerade arbetsuppgifter.
 
När jag sedan utbildat mig till Agrotekniker kommer jag kunna jobba som drftsledare (Det är driftledaren som planerar och leder arbetet vid större privata eller
offentliga jordbruksföretag, med olika befattningar), gårdsmästare, ladugårdsförman(arbetsledare inom djurskötsel, främst skötsel av nötkreatur), försökstekniker och försäljare eller inom olika organisationer och förvaltningar som hanterar den gröna sektorn.
 
 
Känns skönt att ha något att sikta mot, ett mål! Och i den här årstiden har jag väldigt lätt för att bli deprimerad, mest beroende på hur vädret faller sig. Vädret som härjar ute nu gör mig inte munter! Så jag är glad att jag har en sysselsättning nu från skolan.
 
Just nu läser vi om 1800 talet på Historian, vi ska skriva en historia om hur det var att leva på den tiden, så vi ska formulera oss och få det att kännas som att vi skriver som att vi själva levde då. Ill kul! Jag älskaaar historia :) Det nalkas varm choklad med vispad grädde i lyan, hör surrandet från elvispen å Angelinas skrammel från köket. Har ju fått stänga in mig i sovrummet då det är överfall från en kåt stycke Tindra här, hon marsar, igen! 
 
Så tack å hej, ska lägga mig om ett tag. Dötrött efter föregående natt med sömnproblem. Å att jag är ledig imorgon känns riktigt jäkla toppen!
 
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0