Emelie tänker till!

Jag har svårt att förstå vad som händer med dagens samhälle, alltså med detta syftar jag på barn som blir vuxna för tidigt.. 12 åriga tjejer som använder string och pratar öppet om vilka killar de strulat med i helgen. När jag var 12 lekte jag fortfarande med barbidockor och satt hemma på lördagskvällen och åt lördagsgodis med mina syskon (inte storebror dock, han for ju runt som en tok på sin moppe hejvilt över hela stan). Småtjejer som klär sig som fnask, vart fan har deras föräldraras syn på samhället tagit vägen, eller har de helt enkelt också gett upp hoppet. Jag loggar in då och då på en sida jag var aktiv medlem på för många år sen, kamrat.nu.. Där kan man skicka lajv som det heter, det är som en statusuppdatering som rullar högst upp i rutan och som alla inloggade medlemmar kan se. Där kan man stöta på alla de möjliga inläggen från tjejer under 15 år, såsom ensam tjej söker träff med kille i ex. Gbg nu ikväll. Söt/snygg? Skriv! Har cam och visar allt.. Ja menar, liten ska va liten. Varför vill man skynda in i vuxenvärlden? Man har så mycket att bekymra sig över ändå, och vuxenvärlden består ju av så många bekymmer som ska klaras av, som en 14 åring inte klarar. Sen föräldrar som är medvetna om hur deras små barn beter sig och fullständigt verkar skita i det, det gör mig mest förbannad! Det handlar om ansvar, regler och gränser. Och detta handlar verkligen inte om bara tjejer, småkillarna på kamrat är riktigt störda en del. De tror verkligen att de kan uppföra sig hur som helst och skriva vad som helst utan konsekvenser. Blir ju för fan mörkrädd över hur dessa pojkar kommer bli senare i livet, som män.

 

Jag ser tillbaka på min barndom mestadels med värme, jag vill tillbaka dit, tillbaka till innan puberteten. Då allt var bekymmersfritt, då man kunde vara ute och leka med kompisar och bara vara barn. Då levde livet, man kände sällan vemod och bekymmer. Fan, ta tillvara på tiden som liten, vuxna blir ni tids nog och då kommer ni ångra att ni inte tog tillvara på den tiden av livet ni befinner er i nu.

 

På tal om något riktigt kul, skruvat och igenkännande så klickade jag mig in på en alldeles underbar blogg förut, hon är frispråkig, snuskig (på ett underbart kul sätt), och väldigt underhållande. Och det bästa av allt, hon har mjölkkor. Lyckos de kossorna som får omges av henne hela dagarna. Besök hennes blogg - http://bondmoran.nu 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0