For now I can only guess what´s coming next

Idag har vart en jävligt bra dag, humöret har vart toppen och det har ju vart sommarvarmt ute! Helt fantastiskt :)
Jag har umgåtts med Angelina och Becca en sväng, sprungit lite ärenden i "storstan" och gjort en fantastiskt god grönsakssoppa åt mig och Angelina till kvällsmat.
 
En grönsakssoppa är ju så jäkla enkel att göra, och med de enklaste knep blir det ju så jävla gott!
Många har ju kött i sin grönsakssoppa, men då jag inte är mycket för kokt kött så skippa vi det.
 
En stor klick smör i en kastrull, i men grovt hackad gullök, hackad vitlök och låter det steka tillsammans. I med en dl vatten och 3 grönsaksbuljongtärningar. När det kokat ihop i en halvminut slår man på önskad mängd vatten, i med palsternacka, kålrot, purjolök, potatis, vitkål, morötter, färsk persilja, salt, peppar och persilado!
Det fina med att inte laga mat efter något recept är att man kan ha i vilka grönsaker man själv tycker sig passa. Men var bara noga med att tärna grönsakerna i samma storlek så att allt blir färdigt samtidigt. Och snåla inte med buljongtärningarna ;)
 

En skvätt grädde på toppen när den ligger på tallriken så är de klaaart :) Slutresultatet!
 
Stackars Angelina är förkyld å kände knappt smaken på soppan, tur att nån av oss gjorde de. För dra mig baklänges va gooo den blev!
 
Nu har Angelina tänt upp ljus i hela lägenheten, tänt rökelser och gjort te, så gokväll på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0