Måndag

Igår började morgonen hemma hos Rebecca, vi ska åka på dop i Skåne till helgen så på Fredag efter att Rebecca slutade jobbet åker vi, tar ju trots allt 4.5 timme att åka. Så igår bokade vi hotell Fre-Lör. Ska bli så jäkla gött att bara åka bort i 2 dar, släppa allt och bara vara.
 
Senare blev det ett besök hos pappa, jag hittade en kull med kattungar hos honom för ca 2 veckor sen, igår befarade jag att mamman till katterna övergivit dom, de två kattungarna jag hittade bara skrek och gick och letade. Så jag ringde katthemmet i Töreboda, de hade fått in en mamma kvällen innan med mjölksträngar, det innebar att hon hade mjölk men de hade inte hittat hennes kattungar. Jag och Rebecca åkte till hemmet med kattungarna, och honkatten hade tagit emot dom direkt, adoptionen lyckades alltså :) Kändes enormt stort att jag hade avgörandet för deras liv, att en sån gärning jag och min kusin gjorde gör en sådan skillnad för två hjälplösa kattungars liv. Och den lyckan gjorde verkligen min eftermiddag igår! Har försökt ringa dom idag för att höra hur det har gått, men utan framgång.
 
Det bästa av allt är att om allt förtsätter gå bra och om kattungarna överlever så kommer de att chippas, avmaskas, vaccineras, vet.besiktigas och hitta ett riktigt bra hem, där uppföljning på katten sker.
 
Denna söta tjej och hennes bror finns på katthemmet.
Broderna till damen på bilden över och ytterligare en sötnos!
Denna godingen fastnade jag för, supersocial, busig och hur gosig som helst.
 
Att gå in på de där katthemmet var så jävla grymt, det var som terapi, jag blev så jäkla lugn där inne. Katterna som söker hem strosade runt i hela lokalen, och de som inte smög runt låg och sov i klösträden/kattställningarna.  De inackorderade katterna hade "egna" rum, i dom fanns det också klösträd så var det en glasdörr till varje så man kunde gå och titta in till dom. Så hiiiiimla mysigt! <3
 
Dagen avslutades med ett väldigt lyckat sminkparty hemma hos min favoritdam, Gun Flodin. Angelina visade LR´s grymma produkter, vi sminkade lite och Guns harmoniska hem och goa fika blev en underbar avkoppling och en toppenbra avslutning på en annorlunda men bra dag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0